Wednesday, June 11, 2014

KADIN ve TRAFİK

Bak kızım.  Bir kere bizi nörolojik, fizyolojik ve psikolojik açıdan eksik gören erkeklerin hala çoğunlukta olduğu bir toplumda bir kadının asla park sensörü kullanmasına gerek yoktur.
Geri vitese taktığın anda karşına  illa ki bir sözde centilmen çıkar. Sözde diyorum çünkü özünde bizi küçümsediğinden yardım eder. Abla gel, abla gel, gel, GEL diye gittikçe artan bir sesle bağırır. Sonra artık cinsine göre "ağar ol", "hoop" veya eliyle dur işareti yapar. "Topla topla topla" der... Ve işte bittiii. Park ettin. Ben bu tiplere çoğu zaman sinir oluyorum. Benim park sensörüm var arkadaş, sağol kendim gayet rahat parkedebiliyorum diyesim geliyor. Yine de kibarca teşekkür edip ayrılıyorum. Centilmenliktense tamam, yardımı kabul et. Ama ben bu adamlarda, hep bi hafiften küçük görme hissediyorum.
 
En unutmadığım iltifat; "Bir kadın için zeki sayılırsın."  Ne demek şimdi bu ? Zekisin ama genelde kadınlar pek zeki değildir. Yani sen kötünün iyisisin. Yani "ben senden daha zekiyim".
 
Belki de çok normal. Kadının yok sayıldığı bir devrin üzerinden daha 100 yıl bile geçmedi. Biraz erken mi çabalıyoruz "biz de varız" demek için. Biz de varız demek zorunda kaldığın anda da, al sana. Hırçın, kaprisli, çokbilmiş KADIN ! Geçmiş olsun, damgayı yedin.
 
Kadınla erkek bir midir ?Değildir. Olmasın da zaten. Olsa iyi olmazdı. Eksiklerimiz var da, fazlamız hiç mi yok ? Bence çok.

Bizim tek bir kurtuluşumuz var. Birbirimize arka çıkmamız. Aynı erkekler gibi.
 
Bizim cinste eksikliğini hissettiğim tek bir konu var. O da birbirimizi tutmamamız. Bense en alakasız ilişkim olan kadını bile mevzu kadın/erkek olduğunda savunuyorum. Savunuyorum da, ne fayda ki ! Bilmem...
Mesela, bir bayanın gerçekten tuhaf giyindiğini düşünsem bile, yanımda dile getirilmesinden rahatsız olduğumu söylüyorum. Sen o tuhaf giyindiğini düşündüğün arkadaşını çok gerekirse git yüzüne karşı uyar. Kötü olmayı göze al. Ama sakın erkeklerle iş birliği yapma. Arkanı döndüğün anda seni de konuşurlar. Bir sebep bulurlar.
Bil ki bu var olma savaşında hepimiz aynı gemideyiz. Gemi batarsa hepimiz suya düşeriz. Yükselirsek de hep birlikte... Canım kızım, inşallah değişir dünya. Bence değişen bişey yok gibi. Eskiden kadın yoktu. Şimdi var mı ? Var da süslü, püslü gıcık bişi işte ! Fazla da kafası çalışmaz.

No comments:

Post a Comment